czwartek, 27 listopada 2014

Jak zrobić spękania przy użyciu medium dwuskładnikowego i pasty postarzającej

Spękania powstające za pomocą medium dwuskładnikowego jest stosunkowo łatwo zrobić, ale niestety jest to pracochłonne. A oto przepis

Będziesz potrzebować:

- przygotowanej wcześniej powierzchni (ja tworzę spękania na szkatułce białej, wcześniej ozdobionej   chusteczką retro)
- medium dwuskładnikowe do spękań
- pasta postarzająca (tu w kolorze złotym)
- rozpuszczalnik z terpentyną
- pędzel, szmatki do wcierania pasty


Na wcześniej przygotowaną powierzchnie nanosimy medium do spękań nr 1.


Po całkowitym wyschnięciu nanosimy medium do spękań nr 2. Im grubszą warstwę tego medium naniesiemy, tym spękania będą większe.


Tak wyglądają wyschnięte spękania.
Nie zapomnij zabezpieczyć lakierem części, które nie będą postarzane - bardzo ciężko usunąć pastę z niezabezpieczonej serwetki.
Gdy warstwa jest całkowicie sucha wcieramy pastę postarzającą. Ja używam do tego bawełnianej ściereczki.


Nadmiar pasty usuwamy rozpuszczalnikiem z terpentyną. Uwaga, jego zapach jest dość intensywny. Nanieś rozpuszczalnik na czystą ściereczkę i przetrzyj powierzchnie ze spękaniami, jeśli będzie potrzeba powtórz czynność.


Oto "oczyszczone" spękania.


Skończona szkatułka. Dodałam jeszcze róże wykonane pastą strukturalną, a kanty przetarłam patyną.




Na koniec chciałam pokazać jeszcze spękania w kolorze srebrnym.


Które ładniejsze złote czy srebrne? Ja uważam, że to zależy od potrzeb i upodobań.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz