wtorek, 7 kwietnia 2015

Kaszubska ryczka - stołek

Gdzieś głęboko mamy słabość do wzorów i tradycji pochodzących z naszych regionów lub regionów na których wychowali się nasi rodzice. Ja przynajmniej mam taką słabość. Zawsze lubiłam wzory kaszubskie, te specyficzne chabrowe kwiatki, których nie można pomylić z żadnym innym motywem lub wzorem ludowym. To właśnie z Kaszub pochodził mój tata. Tam mieszkają moi dziadkowie i to właśnie tam, co roku zabieram dzieci na wakacje. Mam nadzieję, że i one będą miały sentyment do tego regionu i do tych wzorów.


Dziś chciałabym zaprezentować drewnianą ryczkę, czy jak ktoś woli stołek, ozdobiony wzorami kaszubskimi. Dzięki swojej konstrukcji jest on wyjątkowo stabilny i łatwy do przeniesienia.
Stołek wykonany metodą decoupage, z użyciem farb akrylowych oraz zielonej patyny, którą są przetarte wszystkie kanty. Na koniec zabezpieczony kilkoma warstwami lakieru akrylowego z atestem, dzięki czemu jest również bezpieczny w użytkowaniu przy dzieciach.
Po długim czasie zastanawiania się - czy malować na biało, czy nie; od wewnątrz pozostawiłam naturalne drewno, ponieważ folklor zawsze kojarzy mi się również z uwielbieniem natury. Ryczka jest drewniana i dzięki temu zabiegowi doskonale to widać.


Moją pracę zgłaszam na Wyzwanie Szuflady "Polski Folklor"


2 komentarze:

  1. Fantastyczna praca, ogromnie mi się ona podoba, dziękuję za zgłoszenie do Wyzwania w Szufladzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super :) znalazłoby się miejsce na niego u mnie w domu :)

    OdpowiedzUsuń